Jury beoordelingen op Festivals

Leuke festivals bezocht in Nederland? Geef hier uw reactie
Plaats reactie
bettenJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 11-09-2011 21:52

Jury beoordelingen op Festivals

Bericht door bettenJ » 11-09-2011 21:59

Hallo collega's,
Weet iemand ook of er regels voor de jury's zijn waarop beoordeeld word op festivals?
En worden shanty koren en pirate koren gelijk beoordeeld door de jury?

1e kapitein
Berichten: 1
Lid geworden op: 16-09-2011 13:12

Re: Jury beoordelingen op Festivals

Bericht door 1e kapitein » 16-09-2011 13:22

bettenJ schreef:Hallo collega's,
Weet iemand ook of er regels voor de jury's zijn waarop beoordeeld word op festivals?
En worden shanty koren en pirate koren gelijk beoordeeld door de jury?
Het lijkt mij een goed idee om het bestuur van Shanty Nederland te vragen hiervoor richtlijnen te ontwikkelen. Het heeft mijn voorkeur niet om bij festivals te jureren. Want wat voor kennis is er over shanty's bij de jury aanwezig is? Om de kwaliteit van shantykoren te verbeteren is het zaak om de juiste criteria te hanteren bij de beoordelaars. Te beoordelen is de zang de presentatie en bijpassende uitleg over de gezongen werkliederen en vrijetijds-liederen van de zeevarenden van weleer.

Coen Klunne

Frank1964
Berichten: 7
Lid geworden op: 18-09-2011 12:36

Bericht door Frank1964 » 22-09-2011 14:08

Mee eens Coen.
Een festival is in mijn ogen geen wedstrijd om wie de beste is. In feite zijn we dat allemaal. Jurering op dit soort festivals is vaak appels met peren vergelijken.... de één houd val gezellige meezingers en de ander van de ruige werkliederen. Wat de één mooi vind, vind de ander afschuwelijk..

Iedereen lekker in zijn waarde laten vind ik en pas commentaar geven als het echt vals is of iets dergelijks:-) Maar veel te vaak gaat men af op amusementswaarde of iets goed is of niet.
Geluidstechnicus bij Shantykoor Rotterdam en voormalig prof. geluidstechnicus

Plaats reactie